FAQ

Vragen over het reserveren of het verblijf op de camping? Lees hier de veelgestelde vragen van Camping Hohenbusch.

Algemeen

Kan ik mijn elektrische auto opladen op mijn plaats of elders?

Op de plaats zelf is dit verboden. De kosten voor gebruik van stroom op jouw plaats of bij jouw huuraccommodatie worden bij ons namelijk niet afgerekend via een meter.  Deze kosten zitten bij jouw verblijfkosten in en zijn gebaseerd op een gemiddelde van het totale verbruik van onze gasten.

Er bevinden zich wel twee oplaadpunten voor elektrische auto’s op de camping. (Zie punt 5 op de plattegrond)  Meer informatie hierover bij de receptie.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

Een reservering is bindend voor beide partijen; men kan niet vrijblijvend reserveren en annuleren.
Om teleurstellingen te voorkomen raden wij dringend aan om onmiddellijk na boeking een annuleringsverzekering af te sluiten.

Heb je geen annuleringsverzekering afgesloten en wil je annuleren dan vervalt de reeds betaalde verblijfssom. Bij annulering in de maand voor aankomst ben je de gehele verblijfssom, ook indien deze nog niet is voldaan, verschuldigd.

Wanneer je bij ons reserveert dan zijn de algemene voorwaarden van toepassing.

Moet ik vooraf reserveren?

Vooraf reserveren is niet persé nodig. Omdat wij vooral gedurende de vakantieperiodes een hoge bezettingsgraad hebben, adviseren wij wel om vooraf te reserveren. Dit om teleurstelling te voorkomen. Wil je na 17:00 uur aankomen, dan is reserveren in iedere periode wel verplicht. Aankomst na sluitingstijd van de receptie kan bij reservering nog tot 20:00 uur. Jouw late aankomst dien je dan voorafgaande kenbaar te maken.

Zijn huisdieren toegestaan?

Reis je met een eigen tent/caravan/vouwwagen/camper, dan zijn huisdieren aan de lijn toegestaan (max. 2 per plaats). Indien je een accommodatie huurt, is dit niet mogelijk.

Vanaf welk tijdstip kun je inchecken/uitchecken?

  • Kampeerplaatsen: Inchecken tussen 13:30-17:00 uur en uitchecken tussen 09:00 en 11:30 uur.
  • Huuraccommodaties: Inchecken tussen 15:30-17:00 uur en uitchecken tussen 09:00 en 10:30 uur.
    Eerder uitchecken is na afspraak mogelijk vanaf 7:30 uur.
    In de periode van midden juli tot midden augustus is de receptie op maan- en vrijdagen langer open.

Wil je na de openingsuren van de receptie aankomen, dan kan dit nog tot 20:00 uur. Dit uitsluitend bij reservering vooraf, je dient jouw late aankomst dan vooraf te laten weten.

Ik kom met twee auto’s, waar kan ik mijn extra auto kwijt?

Per reservering mag er één auto op de camping geparkeerd worden en dit op de eigen staplaats. Een extra auto kun je op de parkeerplaats aan de ingang van de camping parkeren.  In- en uitladen bij aankomst en vertrek is voor beide autos mogelijk.

Mag ik bezoekers ontvangen?

Overnachtend bezoek is slechts toestaan na afspraak met de receptie. Voor het comfort van alle gasten, laten wij niet onbeperkt bezoekers toe.

Bij akkoord dienen gasten zich bij aankomst zelf in de receptie aan te melden en het personentarief als ook de toeristenbelasting per persoon af te rekenen. Het bezoek mag niet in een bijzettentje op jouw kampeerplaats overnachten.

Ontvang je alleen op de dag bezoekers, dan dienen ook zij zich direct bij aankomst te melden en het bezoekerstarief af te dragen.

Is barbecueën toegestaan?

Het gebruik van een barbecue is toegestaan. Tijdens erg droge periodes vragen wij onze gasten om hiervan af te zien i.v.m. met de veiligheid. Een kampvuur maken is uiteraard niet toegestaan.

Kunnen wij op plaatsnummer reserveren?

Het liefste reserveren wij niet op plaats- of accommodatienummer maar indien gasten dit willen omdat zij de camping kennen en daarom een voorkeur voor een plaats of accommodatie hebben, dan houden wij hier graag rekening mee.  De voorkeurskosten bedragen 20,00 . Twee willekeurig gelegen plaatsen naast of tegenover elkaar maken wij ook zonder kosten mogelijk. 

Het boeken van een voorkeur geeft geen 100% garantie. Er kunnen zich altijd situaties voordoen waarin wij de gewenste accommodatie of plaats niet kunnen aanbieden. Wij behouden ons het recht voor om in dat geval van jouw voorkeur af te wijken. De betaalde toeslag wordt dan gecrediteerd.

Ben je niet bekend op de camping dan raden wij een voorkeursboeking af.  De plattegrond is niet op schaal en de ligging of plaats zou niet zo kunnen zijn als  je jezelf voorgesteld had.

Zijn jongeren of groepen welkom op de camping?

In verband met het familiekarakter van onze camping worden groepen en alleenreizende jongeren in vakantieperiodes niet toegelaten. Indien het desbetreffende gezelschap aansluit bij de doelgroep van onze camping kunnen wij een verblijf in rustige periodes toelaten. Dit uitsluitend als de rust op de camping gerespecteerd kan worden.

Zijn jullie bereikbaar met openbaar vervoer?

Ja, er is een bushalte vlak naast de camping. Echter rijden de bussen niet vaak en regelmatig.   Wij raden je aan om voorafgaande aan een mogelijk verblijf bij ons informatie in te winnen via: www.letec.be.

Is er wifi aanwezig op de camping?

Ja, op de hele camping is een gratis netwerk te ontvangen.

Let wel: binnen in een (huur)caravan kan de ontvangst iets minder goed zijn, dit omdat een laag aluminium in de wanden een storende factor is.  Hierdoor kan ook livestreamen niet mogelijk zijn. Wij raden daarom aan om met name films thuis vooraf te downloaden.

Is er animatie op de camping?

De camping en de omgeving bieden zowel voor kinderen als voor volwassenen vermaak. Is kinderanimatie of muziek in de avonduren voor jou van groot belang dan is onze camping niet geschikt, dit wordt bij ons niet geboden.

Vanaf wanneer is het zwembad geopend?

Bekijk hier de actuele openingstijden.

Hebben jullie een campingwinkel?

Nee, maar in St. Vith bevinden zich vier supermarkten van bekende ketens op slechts 5 km afstand.  Men kan bij ons wel dagelijks ovenvers brood, broodjes of gebak rechtstreeks van de bakker bestellen.

Zijn jullie in de winter geopend?

De camping is open vanaf 1 april, of -als de paasvakantie vroeg valt- ook iets eerder. 
De camping sluit na de Belgische herfstvakantie begin november. 

Zijn er fietsen te huur?

Fietsen en E-Bikes kun je huren bij de Touristeninfo in Burg-Reuland: www.reuland-ouren.be.  Iets verder ook bij  AT Bike in Waimes: www.atbike.be.

Camping

Is douchen tegen betaling?

Er zijn 5 minuten douchetijd per persoon per nacht gratis.
Uiteraard kun je meer douchetijd aankopen voor 0,20 cent per minuut. Ga zorgvuldig om met het aankopen van extra douchetijd want een overgebleven douche-tegoed kan niet verrekend worden bij vertrek.

 Warm water in de baby-room, aan de was- en afwasbakken is gratis.

Hebben jullie seizoenplaatsen voor toercaravans?

Wij bieden geen kampeerplaatsen aan voor lange periodes.

Waar kan ik mijn aanhangwagen plaatsen?

Je kunt hem het beste op jouw kampeerplaats parkeren. (Na overleg met de receptie en afhankelijk van het seizoen kun je de aanhanger ook op de parkeerplaats bij het sanitairgebouw parkeren).

Verkopen jullie gasflessen?

Bij de receptie kan men zowel Antargaz Take5 flessen als campinggaz (blauwe flessen) omwisselen (leeg tegen vol). 

Je kunt ook een Take 5 gasfles (5 kg) kopen en de inhoud alsook borgsom betalen. Deze gasfles is voorzien van een uitwendige schroefdraad.

Verhuur

Zijn er laken- en handdoekpakketten te huur voor de accommodatie?

Gelieve zelf jouw dekbedhoezen en handdoeken mee te nemen. 

Waarom betaal je een borgsom voor huuraccommodaties?

De te betalen borgsom van € 70 dient voor eventuele schade en voor het schoon achterlaten van de accommodatie. Is alles in orde en schoon, dan kun je de betaalde borgsom binnen een week na vertrek weer terugverwachten op jouw rekeningnummer.

Mogen wij een tent naast de huuraccommodatie plaatsen?

Om het gazon ook voor de volgende huurders mooi te houden, is het plaatsen van tentjes niet toegestaan.